torsdag 21. februar 2013

Ugle kake



Min far har bursdag og jeg hadde lyst å ta med en liten kake til han, så jeg forsøkte meg på "Café Sting sjokoladekake". Jeg halverte kakeoppskriften og stekte den i en 20 cm kakeform. Burde nok heller ha brukt 18 cm for å få den litt høyere. Til kremen brukte jeg 5 egg i stedefor 8 og tilpasset resten etter dette.


Jeg delte kaken i tre og fylte den med sjokoladekremen, hadde et tynt lag rund og et litt tykkere på toppen. Så fylte jeg resten av kremen i en sprøytepose og brukte sprøytetip'en 2D til å lage masse små stjerner tett i tett rundt kanten.

Til pynten brukte jeg dette utstyret

All pynten er laget med Pals sin marsipan, noe ferdig farget og noe farget med pastafargene fra bildet over.
Her ser du fargene jeg brukte, det er ferdig farget svart, ekstra hvit og ekstra hvit farget med Vine, Bluebell og Hydrangea.


Blomstene ble laget med de to blomster utstikkerene og preget med silikonpregeren Blossom. Kulen i midten er en liten hvit marsipan kule.

De to uglene er laget med calalilje utstikkeren og rose metallutstikkeren. Mønsteret på vingene er preget med Cupcake mønstermattene. Jeg brukte denne framgangsmåten når jeg laget uglene.

Til slutt var det bare å plassere pynten på kaken og trill to små pølser som kunne bli grenen uglene sitter på!

Ellers vil jeg bare si TUSEN TAKK til alle som følger denne bloggen og vår FB side! Jeg har vært litt slapp i fjor med å bruke bloggen, men håper at dette nå skal endre seg. Og at det igjen kommer mange innlegg. Hvis dere har ønsker om hva jeg bør skrive om, så legg gjerne igjen en liten kommentar!

/Katrine


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar